1
Læsning. Eleverne kan gengive hovedindholdet af en læsetekst ved at benytte forskellige strategier, fx at støtte sig til lyd eller undersøge betydningen af relevante ord. Copy Sheet 53, Reading, understøtter dette læringsmål. Opgave 4 Research (Task Book side 19 + link på Pit Stop-sitet til Wikipedia) om staten Vermont kan bruges til yderligere træning af dette læringsmål.
2
Samtale. Eleverne kan parvis gennemføre en kort spontan diskussion med bevidst brug af discussion gambits om, hvorfor det er vigtigt for en amerikansk teenager at have kørekort – og evt. relatere til tilsvarende forhold i Danmark. (Liste med discussion gambits udleveres på forhånd af læreren).
3
Lytning. Eleverne kan ved at benytte flere While I listen-strategier fra Copy Sheet 52 besvare spørgsmål til tekstens hovedindhold. (Svarer delvist til opgaven Quick Questions, Task Book side 20). Copy Sheet 52, Listening, understøtter dette læringsmål.
4
Præsentation. Eleverne kan præsentere den kulturelt betingede problemstilling, teksten indeholder, og inddrage en forklaring af relevante baggrundsfakta. …doing Presentations på side 14 i Task Book samt Copy Sheet 50, SPEAKING – presentation understøtter dette læringsmål.
5
Skrivning. Eleverne kan skrive en jobansøgning, som er stilet til en af bogens tekster, samt give og modtage feedback fra en kammerat på egen og hans/hendes jobansøgning. (Svarer delvist til opgaven 1 Applying for a Job, Task Book side 23).
6
Interkulturel kontakt. Eleverne kan udpege træk, som er typiske for ungdomsliv i USA i (klip fra) filmen Mermaids og dermed forstå filmens problemstillinger også i en kulturel kontekst. Find evt. klip fra filmen på YouTube. (Søg på Movie Clip).