1
Lytning. Eleverne kan tilegne sig væsentlige detaljer af lyttetekster ved at benytte forskellige lyttestrategier. Elevernes forståelse demonstreres vha. løsning af opgaverne på Copy Sheet 6a-6c. Copy Sheet 52, Listening, understøtter dette læringsmål.
2
Samtale. Eleverne kan planlægge og gennemføre et rollespil om et butikstyveri. (Svarer til opgave 3 Role Play, Task Book side 43).
3
Præsentation. Eleverne kan give en detaljeret fremstilling af et emne med tilknytning til teksten, fx 1) en beskrivelse af de fængselsregler, som omtales, 2) en præsentation af Stanley Tookie Williams historie (Svarer til opgaven 6 Stanley Tookie Williams, Task Book side 53) eller 3) et selvvalgt beslægtet emne (fx andre fængselsregler, som eleven selv finder frem til på nettet). Copy Sheet 50, SPEAKING – presentation understøtter dette læringsmål.
4
Sprogligt fokus. Eleverne kan reflektere over og anvender varierede gambitter, sætningsstrukturer og ordforråd, når de argumenterer for deres synspunkter.
5
Sproglæringsstrategier. Eleverne kan fremstille noter med stikord til deres fremlæggelse og tage initiativ til at øve sig i at tale flydende, højt og tydeligt før selve fremlæggelsen.
6
Læsning. Eleverne kan læse en længere faglig tekst, Corporal Punishment – A School Discipline (Copy Sheet 9a), med forskellige læsestrategier og besvare spørgsmål til teksten (Copy Sheet 9b) samt gengive tekstens hovedindhold mundtligt eller skriftligt. Copy Sheet 53, Reading, understøtter dette læringsmål.
7
Skrivning. Eleverne kan omforme tegneserien til en sammenhængende tekst samt tilføje en slutning ved hjælp af Story Star. (Svarer til opgaverne 1 Short Story og 2 What Happens Next?). Copy Sheet 54, Writing, understøtter dette læringsmål.
8
Sprogligt fokus. Eleverne kan tjekke deres egen og evt. andres tekster for grammatiske fejl, evt. i på forhånd aftalte ordklasser.