1
Lytning. Eleverne kan besvare spørgsmål til tekstens hovedindhold – samt lytte sig frem til det korrekte indsættelsesord i lytteopgaven Teen Birth Rate på Copy Sheet 35. Copy Sheet 52, Listening, understøtter dette læringsmål. NB! Spørgsmål til Juno fremstilles af læreren eller evt. af eleverne i fællesskab. I Teen Birth Rate kan eleverne evt. parvis komme med bud på indsættelsesord, der kan være relevante i konteksten, inden de lytter.
2
Interkulturel kontakt. Eleverne kan udpege træk, som er typiske for ungdomsliv i USA i (klip fra) filmen Juno og dermed forstå filmens problemstillinger også i en kulturel kontekst. Find evt. klip fra filmen på YouTube. (Søg på Movie Clip).
3
Præsentation. Eleverne kan forberede og fremlægge en præsentation med titlen Robots – today and tomorrow, baseret på input fra teksten i bogen, opgaverne Why Robots?, 3 Debating og 5 Robots in the Future, Task Book side 120-121) samt egen viden og selvstændige søgning på nettet.
4
Kommunikationsstrategier. Eleverne kan gennemføre et rollespil med særligt fokus på omskrivning og brug af ’fillers’ som kommunikationsstrategi. Rammen sættes af opgaverne 2 Group Roles og/eller 5 Drama. Strategierne fra While I speak på Copy Sheet 51, SPEAKING – discussion, understøtter dette læringsmål.
5
Sproglæringsstrategier. Eleverne kan strukturere deres viden og synspunkter om emnet samt forberede fremlæggelsen, fx ved at udforme talekort med stikord samt klargøre relevante illustrationer, grafer o.l.
6
Skrivning. Eleverne kan skrive en sammenhængende humoristisk tekst til en blog for unge om deres relation til deres mobiltelefon. Eleverne kan støtte sig til opgaven My Phone and Me, Task Book side 116. Copy Sheet 54, Writing understøtter dette læringsmål.
7
Sprogligt fokus. Eleverne kan tjekke deres egen og evt. andres tekster for grammatiske fejl, evt. i på forhånd aftalte ordklasser.