1
Lytning. Eleverne kan lytte fokuseret til de fire tekster på side 10-11 med støtte i forståelsesspørgsmål udarbejdet af læreren (fx multiple choice eller fill the gap with the right word).
2
Kommunikationsstrategier. Eleverne kan gætte på betydningen af en række ord fra teksterne på side 10-11 ud fra en sammenhæng.
NB! Opgaven Keywords på side 16 i Taskbook understøtte også dette læringsmål.
3
Præsentation. Elverne kan på baggrund af teksterne på side 12-13 – og evt. yderligere informationer om de to initiativer, som de finder på nettet – præsentere et af de to initiativer mundtligt.
4
Sproglæringsstrategier. Eleverne kan finde tekster på internettet om de to initiativer, som omtales i teksten på side 12-13, og skaffe sig yderlige informationer om disse, som kan indgå i deres præsentation.
5
Læsning. Eleverne kan besvare en række overordnede spørgsmål, som kræver skannelæsning.
6
Skrivning. Eleverne kan skrive en tekst med mindst tre afsnit om Fast Food med en selvvalgt vinkel og med udgangspunkt i teksten på side 18 og de tilhørende opgaver. (Task Book side 22).
7
Sprogligt fokus. Eleven retter selv sin tekst for fejl af udvalgte typer, fx navneordenes flertalsendelser og/eller s på 3. person ental nutid.
8
Sproglærigsstrategier. Eleverne kan gætte sig frem til en global forståelse af teksten, selvom der er ord eller sætninger, de ikke forstår. (Forståelsen kan tjekkes mundtligt eller skriftligt med indholdsforståelsesspørgsmål, som læreren eller eleverne udformer).