1
Lytning. Eleverne kan både lytte globalt (svarende til opgave Get started! på side 72 i Task Book og den tilhørende del af lytteteksten) og detaljefokuseret (ud fra multiple choice-spørgsmål til lytteteksten, som læreren fremstiller), fx:
1 The reporter is
a. at Kennedy Space Center
b. at NASA
c. in Megan’s home
2
Sproglæringsstrategier. Eleverne lytter til teksten igen og tager noter, der kan støtte deres hukommelse, med henblik på at gengive detaljer fra teksten efterfølgende.
3
Præsentation. Eleverne kan lave en planche med billeder og informationer om Mars og præsentere den mundtligt for en partner.
4
Skrivning. Eleverne kan skrive tekster om Mars til deres plancher med egne formuleringer, blandt andet på basis af informationer om Mars, som de har fundet ved søgning på internettet.
5
Skrivning. Eleverne kan med afsæt i en kendt tekst færdiggøre en fortælling og tilføje en ny slutning.
Eksempeltekst side 70. Start efter linje 8: Suddenly, a very bright beam of light struck me and the aliens. The light pulled us up into the spacecraft.
6
Sprogligt fokus. Eleverne kan gennemlæse deres tekst med henblik på at tjekke og efter behov rette navneordenes og udsagnsordenes endelser.