1
Samtale. Eleverne kan gennemføre et rollespil mellem Jess og en kammerat (evt. en dreng), hvor Jess fortæller om de problemer, hun har med sin mor, og hvor kammeraten lytter, spørger ind og kommer med gode råd. (Opgaven svarer til opgaven 2 Role play på side 27 i Task Book).
2
Interkulturel kontakt. Eleverne kan ud fra opgaven 4 Discuss på side 27 i Task Book finde og beskrive forskelle og ligheder mellem Jess’ indiske kultur og deres egen danske kultur.
3
Lytning. Eleverne kan lytte fokuseret til teksten Winter Sports med den hensigt at finde ord, som skal bruges til at løse en krydsogtværs (Copy Sheet 15).
4
Samtale. Eleven kan med flere argumenter indgå i en diskussion om, hvorvidt cheerleading er en sport eller ej.
5
Kommunikationsstrategier. Eleverne kan formulere sine argumenter på flere forskellige måder.
6
Sproglæringsstrategier. Eleverne kan tage notater under lytning til teksten og sammenholde egne noter med kammeraters.
7
Skrivning. Eleverne kan skrive en lille tekst, hvor de fortæller om en personlig oplevelse med sport, og hvor de bruger sætningsforbindere, der angiver rækkefølge, fx first, then, next, later, also, finally.